door Gast » 30 okt 2016, 06:34
De plaats om te parkeren op het rijexamen is groot genoeg. Je auto rijdt je rustig naast het andere voertuig met de rechter spiegel gelijk aan het voertuig waar je achter gaat parkeren. (één armlengte tussen ongeveer). Rechterpinker ook vooraf aanzetten wanneer je wil gaan parkeren. Je zet de auto in de achteruit versnelling, rijdt rustig achteruit tot je voorbij het middengedeelte van de andere wagen bent. Je stuurt dan rechts in, tot je in een hoek van 45 graden bent, draai het stuur terug recht terwijl je rustig achteruitbolt stuur je licht naar links zodat je de ruimte groter maakt met de wagen voor jou. Je hebt zoveel plaats achter je voertuig zodat je die beter ook optimaal benutten. Je draait niet te naar rechts in, maar blijft beter iets langer rechtschuin achteruit rijden (een fractie langer) en , je auto gaat zo meer plaats laten met je voorganger en je gaat minder moeten corrigeren. Als je dat rustig doet staat de wagen direct bijna gelijk met de boordsteen en moet je enkel maar een paar meter vooruitrijden om je wagen op max één meter van de wagen voor je te parkeren. Veel oefenen vooraf (zelfs even voor garagepoorten als het niets anders kan) en op plaatsen met veel ruimte voor en achter. Elke keer ik ging rijden probeerde ik de laatste weken toch tien keer te parkeren.
De plaats om te parkeren op het rijexamen is groot genoeg. Je auto rijdt je rustig naast het andere voertuig met de rechter spiegel gelijk aan het voertuig waar je achter gaat parkeren. (één armlengte tussen ongeveer). Rechterpinker ook vooraf aanzetten wanneer je wil gaan parkeren. Je zet de auto in de achteruit versnelling, rijdt rustig achteruit tot je voorbij het middengedeelte van de andere wagen bent. Je stuurt dan rechts in, tot je in een hoek van 45 graden bent, draai het stuur terug recht terwijl je rustig achteruitbolt stuur je licht naar links zodat je de ruimte groter maakt met de wagen voor jou. Je hebt zoveel plaats achter je voertuig zodat je die beter ook optimaal benutten. Je draait niet te naar rechts in, maar blijft beter iets langer rechtschuin achteruit rijden (een fractie langer) en , je auto gaat zo meer plaats laten met je voorganger en je gaat minder moeten corrigeren. Als je dat rustig doet staat de wagen direct bijna gelijk met de boordsteen en moet je enkel maar een paar meter vooruitrijden om je wagen op max één meter van de wagen voor je te parkeren. Veel oefenen vooraf (zelfs even voor garagepoorten als het niets anders kan) en op plaatsen met veel ruimte voor en achter. Elke keer ik ging rijden probeerde ik de laatste weken toch tien keer te parkeren.