Ja, maar dat is dus net het probleem dat ik ondervind, gas loslaten en laten gaan = aan 55 het rode licht te bereiken. Zelfs als ik de voetrem erbij gebruik, kan ik hoogstens terug naar derde
en moet ik alweer de voetrem gebruiken om volledig stil te staan voor het verkeerslicht/of voor de voorligger die er al stil staat
Dat beschouw ik toch niet echt als remmen op de motor, want zeker 75% is nog voetrem.
Hetgeen ik opmerk in jouw uitleg is dat je ofwel remt met de voetrem ofwel op de motor.
...en moet ik alweer de voetrem gebruiken...
Dus niet te samen. Ja, dan dan begrijp ik dat het moeilijk wordt om de juiste remdosering te geven voor je remafstand.
Je kunt gerust beide combineren, en dat is zelfs sterk aan te raden!
Je ziet dat het rood wordt, je gaat éérst naar je voetrem. Daarna ontkoppel je,
terwijl je je voetrem nog steeds licht indrukt, en schakel terug naar een lagere versnelling die best bij jouw snelheid past (onder 60 km/u> 3de en onder 40 km/u 2de)
terwijl je je voetrem nog steeds licht indrukt.
Nadat je hebt teruggeschakeld, haal je het koppelingspedaal opnieuw rustig omhoog,
nog steeds met de voetrem erbij.
Je remt dan wat extra op de motor en je drukt pas het ontkoppelingspedaal in als je motor in hele lage toerentallen komt (- 1.000 t/m)
en je blijft nog steeds uitremmen tot stilstand.
Dus leer met jouw 2 voeten samen te werken. Eérst de rem
die je continu blijft gebruiken te samen met het terugschakelen en het extra remmen op de motor.
Het is geen kwestie van of/of maar van en/en.
Je mag ook eenvoudig remmen in om het even welke versnelling, als je niet veel tijd hebt. Eérst remmen,
niet terugschakelen en pas ontkoppelen op hele lage toeren.
Enkel op de motor remmen kun je pas doen als je heel veel ruimte hebt.
[quote]Ja, maar dat is dus net het probleem dat ik ondervind, gas loslaten en laten gaan = aan 55 het rode licht te bereiken. Zelfs als ik de voetrem erbij gebruik, kan ik hoogstens terug naar derde [b]en moet ik alweer de voetrem gebruiken[/b] om volledig stil te staan voor het verkeerslicht/of voor de voorligger die er al stil staat ;)
Dat beschouw ik toch niet echt als remmen op de motor, want zeker 75% is nog voetrem.[/quote]
Hetgeen ik opmerk in jouw uitleg is dat je ofwel remt met de voetrem ofwel op de motor. [quote]...en moet ik [b]alweer[/b] de voetrem gebruiken... [/quote] Dus niet te samen. Ja, dan dan begrijp ik dat het moeilijk wordt om de juiste remdosering te geven voor je remafstand.
Je kunt gerust beide combineren, en dat is zelfs sterk aan te raden!
Je ziet dat het rood wordt, je gaat éérst naar je voetrem. Daarna ontkoppel je, [b]terwijl je je voetrem nog steeds licht indrukt[/b], en schakel terug naar een lagere versnelling die best bij jouw snelheid past (onder 60 km/u> 3de en onder 40 km/u 2de) [b]terwijl je je voetrem nog steeds licht indrukt[/b].
Nadat je hebt teruggeschakeld, haal je het koppelingspedaal opnieuw rustig omhoog, [b]nog steeds met de voetrem erbij[/b].
Je remt dan wat extra op de motor en je drukt pas het ontkoppelingspedaal in als je motor in hele lage toerentallen komt (- 1.000 t/m) [b]en je blijft nog steeds uitremmen[/b] tot stilstand.
Dus leer met jouw 2 voeten samen te werken. Eérst de rem [b]die je continu blijft gebruiken[/b] te samen met het terugschakelen en het extra remmen op de motor.
Het is geen kwestie van of/of maar van en/en.
Je mag ook eenvoudig remmen in om het even welke versnelling, als je niet veel tijd hebt. Eérst remmen, [b]niet terugschakelen[/b] en pas ontkoppelen op hele lage toeren.
Enkel op de motor remmen kun je pas doen als je heel veel ruimte hebt.