Anonymous schreef:Nog een andere vraag: is het milieuvriendelijk om in 3de te rijden als je 50 km/u rijdt of iets minder dan 50 km/u?
Met mijn auto in elk geval al wel.
50 in 4 dan wil die ook niet echt meer mee, en gaat het verbruik stevig omhoog bij de geringste versnelling of lichte helling.
Bijna 50 rij ik eigenlijk altijd in 3, of het moest een
uitbolsituatie zijn waarbij ik van een hogere snelheid in 4 op de motor vertraag en dan 50 blijf rijden.
Bij de minste hinder schakel ik dan meteen terug naar 3.
Want als je in 4de schakelt bij 50 km/u moet je er echt zeer goed op letten dat je niet minder gas geeft want bij het minste begint hij onder zijn toeren te rijden (auto "trilt") en dreigt stil te vallen...
Hou 'm dan maar wat langer in 3 .
[quote="Anonymous"]Nog een andere vraag: is het milieuvriendelijk om in 3de te rijden als je 50 km/u rijdt of iets minder dan 50 km/u? [/quote]
Met mijn auto in elk geval al wel.
50 in 4 dan wil die ook niet echt meer mee, en gaat het verbruik stevig omhoog bij de geringste versnelling of lichte helling.
[i]Bijna 50[/i] rij ik eigenlijk altijd in 3, of het moest een [i]uitbolsituatie[/i] zijn waarbij ik van een hogere snelheid in 4 op de motor vertraag en dan 50 blijf rijden.
Bij de minste hinder schakel ik dan meteen terug naar 3.
[quote]Want als je in 4de schakelt bij 50 km/u moet je er echt zeer goed op letten dat je niet minder gas geeft want bij het minste begint hij onder zijn toeren te rijden (auto "trilt") en dreigt stil te vallen... [/quote]
Hou 'm dan maar wat langer in 3 .