door PDN » 27 jul 2016, 15:58
Mijn begeleider zegt dat je heel vlot aan het verkeer moet deelnemen wil je naar het examen kunnen gaan. DAT en de manoeuvres ook onder de knie hebben. Als je dat een aantal keer oefent, gaat dat wel. (al zijn er natuurlijk nog genoeg die op het examen daar de mist ingaan)
Ik vertrek aan kruispunten soms nogal aarzelend. Dit moet beter gaan met wat meer ervaring (lees: dat de verkeersregels goed ingeprent zitten tijdens het rijden) maar dat aarzelend vertrekken, hebben jullie daar tips voor om dus eigenlijk vlot te vertrekken.
Is er een stopstreep, moet je stoppen maar komt er niemand moet je snel weer doorrijden. Als dit te traag zou gaan, is dit allicht een reden om iemand te buizen?
Zijn er haaientanden moet je niet stoppen, dan kun je ontkoppelen en de voetrem klaarhouden maar wat je dan wil hebt is dat de snelheid snel zakt en je telkens weer naar eerste moet schakelen. Is dit dan een probleem?
Zou je toch meer snelheid moeten aanhouden, en ontkoppelen zodat je zo even tot stilstand kan staan om even rond te kijken? (zakt de snelheid zoals eerder aangegeven zul je niet meer in 2de vertrekken kunnen rijden maar stilvallen.
(dus hoe wat sneller worden door ervaring, het zit toch vooral tussen de oren normaal)
Ik heb tijdens het rijden ook het volgende ervaren, het is groen dus je houdt je snelheid aan maar je kunt doorrijden. Het wordt oranje dus je moet stoppen dus remtechniek toepassen (remmen - ontkoppelen- remmen) maar je hebt niet meer de tijd om af te schakelen.
Soms heb ik dat nog, dat ik het gevoel heb dat niet meer op tijd te kunnen of het al meer op voorhand doe eentje afschakelen. Is dit een probleem? Een reden om iemand te buizen. (ik heb maw het gevoel dat ik de controle op de veiligheid verlies als ik heel snel naar 2de moet schakelen want het is tekens remmen - schakelen - remmen - schakelen.
Mijn begeleider zegt dat je heel vlot aan het verkeer moet deelnemen wil je naar het examen kunnen gaan. DAT en de manoeuvres ook onder de knie hebben. Als je dat een aantal keer oefent, gaat dat wel. (al zijn er natuurlijk nog genoeg die op het examen daar de mist ingaan)
Ik vertrek aan kruispunten soms nogal aarzelend. Dit moet beter gaan met wat meer ervaring (lees: dat de verkeersregels goed ingeprent zitten tijdens het rijden) maar dat aarzelend vertrekken, hebben jullie daar tips voor om dus eigenlijk vlot te vertrekken.
Is er een stopstreep, moet je stoppen maar komt er niemand moet je snel weer doorrijden. Als dit te traag zou gaan, is dit allicht een reden om iemand te buizen?
Zijn er haaientanden moet je niet stoppen, dan kun je ontkoppelen en de voetrem klaarhouden maar wat je dan wil hebt is dat de snelheid snel zakt en je telkens weer naar eerste moet schakelen. Is dit dan een probleem?
Zou je toch meer snelheid moeten aanhouden, en ontkoppelen zodat je zo even tot stilstand kan staan om even rond te kijken? (zakt de snelheid zoals eerder aangegeven zul je niet meer in 2de vertrekken kunnen rijden maar stilvallen.
(dus hoe wat sneller worden door ervaring, het zit toch vooral tussen de oren normaal)
Ik heb tijdens het rijden ook het volgende ervaren, het is groen dus je houdt je snelheid aan maar je kunt doorrijden. Het wordt oranje dus je moet stoppen dus remtechniek toepassen (remmen - ontkoppelen- remmen) maar je hebt niet meer de tijd om af te schakelen.
Soms heb ik dat nog, dat ik het gevoel heb dat niet meer op tijd te kunnen of het al meer op voorhand doe eentje afschakelen. Is dit een probleem? Een reden om iemand te buizen. (ik heb maw het gevoel dat ik de controle op de veiligheid verlies als ik heel snel naar 2de moet schakelen want het is tekens remmen - schakelen - remmen - schakelen.