gast1 schreef:Kan iemand mij uitleggen wat ik allemaal fout heb gedaan? Mijn fout is een straat inrijden enkel voor plaatselijk vervoer en 40 rijden in zone 30... maar daarbuiten gaf ze nergens commentaar op..
Ik ga een poging doen, op basis van wat je daarover schrijft.
gast1 schreef:2 PLAATS OP DE OPENBARE WEG: slecht
2/1.00 rechts houden
2/12.00 borden C 1-3-(M2-M3)-5-21-22-23-25-27-29-F99a-F99b-F99c-F103
2/12.00/5 C5 -> verboden !
Je plaats is -behoudens voorziene uitzonderingen- zo dicht mogelijk bij de rechterrand van de rijbaan. Kan zijn dat je te ver links reed, of bvb op een plaats buiten de bebouwde kom waar 2 rijstroken in je rijrichting zijn je onnodig in de linkse rijstrook blijft rijden.
verkeersbord C5. Hierin rijden = gebuisd.
gast1 schreef:4 KRUISEN EN INHALEN: onvoldoende
4/4.2 INHALEN
4/4.2/2.01 zich vergewissen
Beter kijken en goed inschatten of je wel op een veilige manier kan inhalen.
gast1 schreef:8 SNELHEID EN VERKEERSINZICHT: slecht
8/4.00/5 F4a
8/4.00/6 F4b
8/9.00 oversteekplaatsen oversteekplaats borden F49-50
11/1/1.92/1/1.37 Bandenspanning
verkeersbord F49 : oversteekplaats voor voetgangers
verkeersbord F50: oversteekplaats voor fietsers en tweewielige bromfietsen
Waarschijnlijk je snelheid niet aangepast toen je zo'n oversteekplaats(en) naderde. Moet op 1 of andere manier toch stevig mis gegaan zijn dat de examinator ook hier een beoordeling SLECHT voor toekent.
verkeersborden F4a en F4b, da's dus die zone 30 waar je 40 km/u reed.
Over de bandenspanning, waarschijnlijk bij het onderdeel voorafgaandelijke controles ergens een steekje laten vallen op 1 van de vragen die de examinator hierover gesteld heeft. Bijvoorbeeld de examinator vraagt je, waar je de bandenspanning controleert en je wist niet dat je naar het ventieltje moest wijzen, of je wist niet waar je de juiste bandenspanning kan terugvinden. Moet ergens een kleinigheidje geweest zijn, want je bent aan je rit mogen beginnen.
[quote="gast1"]Kan iemand mij uitleggen wat ik allemaal fout heb gedaan? Mijn fout is een straat inrijden enkel voor plaatselijk vervoer en 40 rijden in zone 30... maar daarbuiten gaf ze nergens commentaar op..[/quote]
Ik ga een poging doen, op basis van wat je daarover schrijft.
[quote="gast1"]2 PLAATS OP DE OPENBARE WEG: slecht
2/1.00 rechts houden
2/12.00 borden C 1-3-(M2-M3)-5-21-22-23-25-27-29-F99a-F99b-F99c-F103
2/12.00/5 C5 -> verboden ![/quote]
Je plaats is -behoudens voorziene uitzonderingen- zo dicht mogelijk bij de rechterrand van de rijbaan. Kan zijn dat je te ver links reed, of bvb op een plaats buiten de bebouwde kom waar 2 rijstroken in je rijrichting zijn je onnodig in de linkse rijstrook blijft rijden.
[img]http://www.wegcode.be/images/stories/verkeerstekens/C/C5.png[/img]
verkeersbord C5. Hierin rijden = gebuisd.
[quote="gast1"]4 KRUISEN EN INHALEN: onvoldoende
4/4.2 INHALEN
4/4.2/2.01 zich vergewissen[/quote]
Beter kijken en goed inschatten of je wel op een veilige manier kan inhalen.
[quote="gast1"]8 SNELHEID EN VERKEERSINZICHT: slecht
8/4.00/5 F4a
8/4.00/6 F4b
8/9.00 oversteekplaatsen oversteekplaats borden F49-50
11/1/1.92/1/1.37 Bandenspanning[/quote]
[img]http://www.wegcode.be/images/stories/verkeerstekens/F/F49.png[/img]
verkeersbord F49 : oversteekplaats voor voetgangers
[img]http://www.wegcode.be/images/stories/verkeerstekens/F/F50.png[/img]
verkeersbord F50: oversteekplaats voor fietsers en tweewielige bromfietsen
:arrow: Waarschijnlijk je snelheid niet aangepast toen je zo'n oversteekplaats(en) naderde. Moet op 1 of andere manier toch stevig mis gegaan zijn dat de examinator ook hier een beoordeling SLECHT voor toekent.
[img]http://www.wegcode.be/images/stories/verkeerstekens/F/F4A.png[/img] [img]http://www.wegcode.be/images/stories/verkeerstekens/F/F4B.png[/img]
verkeersborden F4a en F4b, da's dus die zone 30 waar je 40 km/u reed.
Over de bandenspanning, waarschijnlijk bij het onderdeel voorafgaandelijke controles ergens een steekje laten vallen op 1 van de vragen die de examinator hierover gesteld heeft. Bijvoorbeeld de examinator vraagt je, waar je de bandenspanning controleert en je wist niet dat je naar het ventieltje moest wijzen, of je wist niet waar je de juiste bandenspanning kan terugvinden. Moet ergens een kleinigheidje geweest zijn, want je bent aan je rit mogen beginnen.