Ik heb nog een vraagje i.v.m. stuurtechniek.
Mijn leerling heb ik netjes doorgeven & overnemen aangeleerd.
Om zelf heel korte bochten of manoeuvers te doen gebruik ik echter het volgende (ik probeer zo goed mogelijk te beschrijven) :
Enkel linkerhand is echt actief. Rechterhand is vrij om eventueel licht te ondersteunen of om ondertussen te schakelen.
Naar rechts draaien gaat dan als volgt. Linkerhand vertrekt uit tien uur stand en wanneer het ongeveer op drie is gekomen en de pols dreigt om te wringen duw ik op het stuurwiel met de muis van de hand tot net voorbij de drie en ondertussen grijp ik het wiel opnieuw in een nieuwe stand van de pols die ik dan kan gebruiken tot aan negen uur. Daar dan weer hetzelfde om bij de oorspronkelijke stand uit te komen en opnieuw te beginnen.
Het voordeel is dat het supersnel gaat en eventueel ondertussen de rechterhand vrij heb om te schakelen.
Hoe (on)aanvaardbaar is dat om te gebruiken en aan te leren ?
(ja ik heb nog een paar leerlingen te gaan
)
Ik heb nog een vraagje i.v.m. stuurtechniek.
Mijn leerling heb ik netjes doorgeven & overnemen aangeleerd.
Om zelf heel korte bochten of manoeuvers te doen gebruik ik echter het volgende (ik probeer zo goed mogelijk te beschrijven) :
Enkel linkerhand is echt actief. Rechterhand is vrij om eventueel licht te ondersteunen of om ondertussen te schakelen.
Naar rechts draaien gaat dan als volgt. Linkerhand vertrekt uit tien uur stand en wanneer het ongeveer op drie is gekomen en de pols dreigt om te wringen duw ik op het stuurwiel met de muis van de hand tot net voorbij de drie en ondertussen grijp ik het wiel opnieuw in een nieuwe stand van de pols die ik dan kan gebruiken tot aan negen uur. Daar dan weer hetzelfde om bij de oorspronkelijke stand uit te komen en opnieuw te beginnen.
Het voordeel is dat het supersnel gaat en eventueel ondertussen de rechterhand vrij heb om te schakelen.
Hoe (on)aanvaardbaar is dat om te gebruiken en aan te leren ?
(ja ik heb nog een paar leerlingen te gaan :))