Je zal een andere motorfiets moeten zoeken.
Of kan ik eventueel legaal met de motor rijden omdat op de openbare weg ik nooit boven 35kw zal uitkomen, enkel op een testbank in ideale en extreme omstandigheden.
Een gecontroleerde waarde is nu eenmaal een referentie. Het maximum is 35 kW en de motor kan meer vermogen ontwikkelen, dus voldoet hij niet aan de norm.
Vergelijk het even met dit: stel dat je een nieuwe auto wil inschrijven, waarvan de CO-uitstoot vastgesteld is op 90 g/km en het gemiddeld verbruik op 4 liter/100 km.
Je betaalt dan heel weinig inschrijvingstaks.
Deze cijfers zijn echter ook bereikt onder bijzonder gunstige testomstandigheden. In werkelijkheid zal die wagen misschien 6 liter/100 km verbruiken en een CO-uitstoot hebben van 135 g/km.
Zou je dan ook aanbieden om meer BIV te betalen? Of zou je de testwaarde hanteren?
Je zal een andere motorfiets moeten zoeken.[quote]Of kan ik eventueel legaal met de motor rijden omdat op de openbare weg ik nooit boven 35kw zal uitkomen, enkel op een testbank in ideale en extreme omstandigheden.[/quote]Een gecontroleerde waarde is nu eenmaal een referentie. Het maximum is 35 kW en de motor kan meer vermogen ontwikkelen, dus voldoet hij niet aan de norm.
Vergelijk het even met dit: stel dat je een nieuwe auto wil inschrijven, waarvan de CO-uitstoot vastgesteld is op 90 g/km en het gemiddeld verbruik op 4 liter/100 km.
Je betaalt dan heel weinig inschrijvingstaks.
Deze cijfers zijn echter ook bereikt onder bijzonder gunstige testomstandigheden. In werkelijkheid zal die wagen misschien 6 liter/100 km verbruiken en een CO-uitstoot hebben van 135 g/km.
Zou je dan ook aanbieden om meer BIV te betalen? Of zou je de testwaarde hanteren?