door Wouter » 16 jul 2014, 23:11
Er bestaan inderdaad geen vaste routes. De examinator mag je langs alle wegen waar doorgaand verkeer toegelaten is sturen.
Ook logisch dat er niet enkel vaste routes genomen worden... Die zouden te snel verspreid geraken, met als gevolg dat sommige kandidaten slagen terwijl ze enkel en allen deze routes kunnen rijden...
Wil je veilig zijn moet je overal kunnen rijden.
Soms wordt er wel nog gevraagd om een nummer te trekken ofzo. Dit bepaalt dan welke "voorafgaande controle" je moet uitvoeren, en enkele 'doorgangspunten' waarlangs de examinator je zeker zal laten passeren. Langs welke kant deze kruispunten genomen worden, in welke volgorde of langs welke wegen je ernaar toe zal rijden blijft echter volledig willekeurig. Ook wijzigt van dag tot dag (of zelfs vaker) welke punten/controles precies aan welk nummer verbonden zijn.
Er bestaan inderdaad geen vaste routes. De examinator mag je langs alle wegen waar doorgaand verkeer toegelaten is sturen.
Ook logisch dat er niet enkel vaste routes genomen worden... Die zouden te snel verspreid geraken, met als gevolg dat sommige kandidaten slagen terwijl ze enkel en allen deze routes kunnen rijden...
Wil je veilig zijn moet je overal kunnen rijden.
Soms wordt er wel nog gevraagd om een nummer te trekken ofzo. Dit bepaalt dan welke "voorafgaande controle" je moet uitvoeren, en enkele 'doorgangspunten' waarlangs de examinator je zeker zal laten passeren. Langs welke kant deze kruispunten genomen worden, in welke volgorde of langs welke wegen je ernaar toe zal rijden blijft echter volledig willekeurig. Ook wijzigt van dag tot dag (of zelfs vaker) welke punten/controles precies aan welk nummer verbonden zijn.