door Wouter » 13 jun 2014, 00:00
Wat ongeveer op hetzelfde neerkomt, maar beter bruikbaar is in de praktijk, is de 2-secondenregel. Je houdt 2 seconden afstand van je voorganger. Bij nat wegdek maak je er 3 van, bij uitzonderlijke omstandigheden zoals mist/sneeuw/ijzel/... nog véél meer dan dat.
Je kiest een bepaald punt (bijvoorbeeld een verlichtingspaal). Je kijkt wanneer je voorligger dat punt passeert, pas 2 seconden later mag jij daar passeren. Als je sneller aan je gekozen punt bent, dan rij je te dicht.
Dit hulpmiddel is toepasbaar bij elke snelheid.
Wat ongeveer op hetzelfde neerkomt, maar beter bruikbaar is in de praktijk, is de 2-secondenregel. Je houdt 2 seconden afstand van je voorganger. Bij nat wegdek maak je er 3 van, bij uitzonderlijke omstandigheden zoals mist/sneeuw/ijzel/... nog véél meer dan dat.
Je kiest een bepaald punt (bijvoorbeeld een verlichtingspaal). Je kijkt wanneer je voorligger dat punt passeert, pas 2 seconden later mag jij daar passeren. Als je sneller aan je gekozen punt bent, dan rij je te dicht.
Dit hulpmiddel is toepasbaar bij elke snelheid.