door Benny Stinkens » 02 mei 2005, 07:58
Waar men ook rekening moet mee houden, is dat 20 km/u in een woonerf en 30 km/u in zone 30 en ook de 50 km/u in een bebouwde kom
absolute snelheidsbeperkingen zijn.
Wat ik hiermee wil zeggen, is dat als het druk zou zijn op bv. het fietspad onze snelle fietser zich toch zou moeten aanpassen aan de andere weggebruikers.
Want er bestaan ook betrekkelijke snelheidsbeperkingen waarmee men dus moet rekening houden, zijnde:
- de verkeersdrukte
- de staat van het wegdek (fietspad)
- gladheid
- enz.
En ook hier hangt er dus een bekeuring in de lucht voor een fietser als die bliksemsnel zou fietsen op een fietspad waar het dus druk is en er dus gevaar bestaat voor een aanrijding.
Waar men ook rekening moet mee houden, is dat 20 km/u in een woonerf en 30 km/u in zone 30 en ook de 50 km/u in een bebouwde kom
absolute snelheidsbeperkingen zijn.
Wat ik hiermee wil zeggen, is dat als het druk zou zijn op bv. het fietspad onze snelle fietser zich toch zou moeten aanpassen aan de andere weggebruikers.
Want er bestaan ook betrekkelijke snelheidsbeperkingen waarmee men dus moet rekening houden, zijnde:
- de verkeersdrukte
- de staat van het wegdek (fietspad)
- gladheid
- enz.
En ook hier hangt er dus een bekeuring in de lucht voor een fietser als die bliksemsnel zou fietsen op een fietspad waar het dus druk is en er dus gevaar bestaat voor een aanrijding.