door Inazuma » 29 jan 2009, 20:46
xantingo schreef:Een kleine Hummer komt niet aan een mtm van 3.5 ton.
Een grote Hummer wel, maar daarvoor moet je dan ook beschikken over (minstens) een rijbewijs C1.
Toch mee uitkijken.
De "kleine" Hummer H2 kan blijkbaar naargelang de manier van invoer en goedkeuring officiƫel wel een MTM boven de 3,5 ton hebben, en dat betekent dus een rijbewijs C ...
Een Hummer H2 volgens US specs heeft immers een MTM (Gross Vehicle Weight Rating) van 8600 lbs, ofwel 3900 kg en een "curbside weight" (rijklaar gewicht) van 3000 kg ...
Als die hier ingevoerd wordt met behoud van de MTM is het bingo.
Dat verklaart dus de weging (3060 kg) door een veroordeelde Lichterveldenaar ...
Die kijkt naar het effectieve gewicht, maar voor het rijbewijs moet je natuurlijk naar de MTM kijken.
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail ... =GB725DLBJ
Voor de "kleinste" HUmmer, de H3 is dat geen probleem, die is "maar" 3 ton MTM / GVRW zelfs in US spec.
[quote="xantingo"]Een kleine Hummer komt niet aan een mtm van 3.5 ton.
Een grote Hummer wel, maar daarvoor moet je dan ook beschikken over (minstens) een rijbewijs C1.[/quote]
Toch mee uitkijken.
De "kleine" Hummer H2 kan blijkbaar naargelang de manier van invoer en goedkeuring officiƫel wel een MTM boven de 3,5 ton hebben, en dat betekent dus een rijbewijs C ...
Een Hummer H2 volgens US specs heeft immers een MTM (Gross Vehicle Weight Rating) van 8600 lbs, ofwel 3900 kg en een "curbside weight" (rijklaar gewicht) van 3000 kg ...
Als die hier ingevoerd wordt met behoud van de MTM is het bingo.
Dat verklaart dus de weging (3060 kg) door een veroordeelde Lichterveldenaar ...
Die kijkt naar het effectieve gewicht, maar voor het rijbewijs moet je natuurlijk naar de MTM kijken.
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=GB725DLBJ
Voor de "kleinste" HUmmer, de H3 is dat geen probleem, die is "maar" 3 ton MTM / GVRW zelfs in US spec.