door Vanwinkelen_ » 21 feb 2024, 10:05
Ik heb enkele vragen ivm het rijexamen BE.
Ik zal een lading hebben. Bij de voorafgaande controles, moet ik in dan in de aanhangwagen kruipen om na te gaan of de lading goed verdeeld is en vastligt?
Langs welke kant moet je het voertuig verlaten bij de voorafgaande controles? Er staat dat je de auto moet verlaten rekening houden met ander verkeer & je dan op de stoep moet begeven. Indien ik zogezegd rechts van de rijbaan sta, zou ik dus heel de aanhangwagen moeten afwandelen en dan zo naar de stoep? Wanneer je echt de controles uitvoert (dus lading, handrem etc checken) staat er "Het is aangeraden om rond het voertuig te stappen met het zicht op het verkeer gericht. Bij het uitstappen wanneer men rechts van de rijbaan geparkeerd staat, is het aangeraden om langs de achterkant van het voertuig te stappen; wanneer men daarentegen instapt, is het aangeraden om langs de voorkant van het voertuig te gaan." Voor terug in te stappen vind ik dit heel logisch, maar voor het uitstappen lijkt het net gevaarlijker om eerst 9 meter te wandelen & dan op de stoep te gaan dan gewoon 1 meter te wandelen langs de voorkant van de auto.
Maakt het uit dat je veiligheidskabel lichtjes op de grond komt wanneer je die vastmaakt aan de lus achter de trekhaak?
Wat is de schotelvergrendeling? Is dit gewoon nakijken of je aanhangwagen goed op je bol zit en er niet uitkomt wanneer je die opheft?
Ik heb enkele vragen ivm het rijexamen BE.
Ik zal een lading hebben. Bij de voorafgaande controles, moet ik in dan in de aanhangwagen kruipen om na te gaan of de lading goed verdeeld is en vastligt?
Langs welke kant moet je het voertuig verlaten bij de voorafgaande controles? Er staat dat je de auto moet verlaten rekening houden met ander verkeer & je dan op de stoep moet begeven. Indien ik zogezegd rechts van de rijbaan sta, zou ik dus heel de aanhangwagen moeten afwandelen en dan zo naar de stoep? Wanneer je echt de controles uitvoert (dus lading, handrem etc checken) staat er "Het is aangeraden om rond het voertuig te stappen met het zicht op het verkeer gericht. Bij het uitstappen wanneer men rechts van de rijbaan geparkeerd staat, is het aangeraden om langs de achterkant van het voertuig te stappen; wanneer men daarentegen instapt, is het aangeraden om langs de voorkant van het voertuig te gaan." Voor terug in te stappen vind ik dit heel logisch, maar voor het uitstappen lijkt het net gevaarlijker om eerst 9 meter te wandelen & dan op de stoep te gaan dan gewoon 1 meter te wandelen langs de voorkant van de auto.
Maakt het uit dat je veiligheidskabel lichtjes op de grond komt wanneer je die vastmaakt aan de lus achter de trekhaak?
Wat is de schotelvergrendeling? Is dit gewoon nakijken of je aanhangwagen goed op je bol zit en er niet uitkomt wanneer je die opheft?