Praktijk met illegale uitlaat?

Plaats een reactie

Bevestigingscode

Typ enkel de gevraagde letters over. De code is niet hoofdlettergevoelig en bevat enkel letters.

Bevestigingscode
Smilies
:D :) :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen:

BBCode staat AAN
[img] staat AAN
[url] staat AAN
Smilies staan AAN

Voorafgaande berichten
   

Weergave uitklappen Voorafgaande berichten: Praktijk met illegale uitlaat?

door Jozef » 15 mei 2006, 12:52

BBB schreef: En als de beide kanten niet leesbaar zijn maar je met wat moeite wel alle informatie er uit kan halen doordat die woorden en zinsdelen die in het Nederlands niet leesbaar zijn wel in het Frans leesbaar zijn en vice-versa?
Niet echt belangrijk maar wel voer voor advocaten wellicht.
Dan zit je wél met een probleem. Hoewel op beide kanten in principe dezelfde informatie zou moeten voorkomen, is er niets dat dat garandeert.

De handtekening geldt enkel voor de gegevens van één kant. Je moet dus wel één kant hebben waarop alle nodige gegevens leesbaar voorkomen en ondertekend zijn door de invoerder of zijn gemachtigde.

Ik heb zo een probleem gehad met een destijds zeer courante wagen - een Renault R4 - van 6 maanden oud, die maar 3 maanden gereden had en slechts 1.500 km afgelegd had.

De eigenares had hem op de luchthaven in Zaventem geparkeerd, was daar vertrokken naar de Verenigde Staten, en is ginds overleden.

De erfgenamen bekommerden zich niet om de wagen, zodat de lening bij de bank waar ik werk niet terugbetaald werd. We besloten dan ook om, met onze copie van de factuur, een sleutel te laten bijmaken, en de wagen in beslag te nemen. Maar de erfgenamen wisten ons enkel te zeggen dat hij &quotergens&quot op de luchthaven moest staan.

Na een zoektocht van twee dagen vonden we hem. Het was een raar zicht: na 3 maanden buitengestaan te hebben op de luchthaven, zag deze witte wagen zwart van het stof, maar de binnenkant van de wielkasten was nog wit, omdat hij maar zo weinig gereden had.

De wagen was evenwel ingeschreven in oktober van het jaar voordien, zodat hij intussen na die 6 maanden voor de waardebepaling ervan 1 jaar oud was. Ik kon hem dan ook tegen een gunstige prijs aankopen voor mijn echtgenote.

Omdat de wagen aldus van eigenaar veranderde, moest hij naar de keuring. Maar natuurlijk was ik er vrij gerust in dat deze vrijwel nog nieuwe wagen geen mankementen zou vertonen.

Groot was dan ook mijn verwondering toen ik bij de keuring buitenkwam met een rode kaart. De reden: het nummer van het proces-verbaal van goedkeuring dat op het gelijkvormigheidsattest vermeld stond, was niet correct (tikfoutje).

Ik heb dan een nieuw gelijkvormigheidsattest moeten halen bij de invoerder, en de wagen laten herkeuren.

Maar eind goed, al goed. Ik was met de wagen al naar de carwash gereden, zodat ik mijn vrouwtje nog diezelfde avond een leuk wagentje kon bezorgen.

door BBB » 14 mei 2006, 11:08

Quote: Als de Franse kant nog volledig leesbaar is, kun je, wat dat dokument betreft, inderdaad geen problemen krijgen.
En als de beide kanten niet leesbaar zijn maar je met wat moeite wel alle informatie er uit kan halen doordat die woorden en zinsdelen die in het Nederlands niet leesbaar zijn wel in het Frans leesbaar zijn en vice-versa?
Niet echt belangrijk maar wel voer voor advocaten wellicht


Gast schreef:
Quote: Man man
Ik heb ocharmekes 1 illegaam onderdeel aan mijn brommer. Doe ff je ogen open op straat als je wat van brommers afweet en je kan ze niet meer op je 2 handen tellen (de brommerkes met illegale onderdelen)
Ik wil geen standpunt innemen over jouw brommer enzo maar wel even het volgende zeggen.
Het is een teken van onvoldoende volwassenheid wanneer je fouten van jezelf goedpraat met fouten voor anderen. Dat is niet erg of fout, het hoort bij de leeftijd en het daarmee gepaard gaande gebrek aan ervaring.

door Jozef » 14 mei 2006, 09:31

Een gast schreef: Het GVA is een duplicaat uit het jaar 1982, door de jaren heen is dat papier meer een vodje geworden. Wat wil je, het is 24 jaar oud.
De nederlandse kant is niet meer volledig leesbaar op sommige plaatsen maar de franse kant is nog volledig leesbaar. Ik neem aan dat dit geen kwaad kan, ofwel?
Als de Franse kant nog volledig leesbaar is, kun je, wat dat dokument betreft, inderdaad geen problemen krijgen.

Het probleem is veeleer dat het voertuig niet meer overeenstemt met het proces-verbaal van goedkeuring.

door JC » 14 mei 2006, 08:05

De andere doen ook iets verkeerd, dus mag ik het ook. Pure lemmingenhouding die we in het verkeer kunnen missen als kiespijn. Je hebt een illegale bromfiets en daar mag je niet mee op de baan. Nog steeds heb je dit niet door. Je hebt ergens in je hoofd gestoken omdat anderen iets verkeerd doen je dat ook mag.
Dus later met de auto, iedereen rijdt te snel, dus ik mag dat ook, velen reden zat, ik zal ook maar een pintje drinken, ...

Vooraleer je je niet volledig aan het verkeerreglement wil houden zou ik niet met iets gemotoriseerd op de baan komen, zo simpel is dat !

door gast » 14 mei 2006, 06:50

JC schreef: Nee, je bent iemand die met een niet-reglementair voertuig door de straten wil rijden en dit is NIET toegelaten. Naar wat ik lees is jouw bromfiets geen 'oldtimer' maar een samenraapsel van (in sommige gevallen illegale) onderdelen.
Mijn oordeel blijft nog steeds gelden, zet die brommer aan de kant en rij met de fiets totdat je geen moeite meer hebt om op een reglementaire manier aan het verkeer deel te nemen.
Laat dat rijbewijs voor de auto met die instelling ook nog maar een paar jaartjes voor wat het is.


Misschien nog even dit, mensen die van oldtimers houden brengen hun voertuigen meestal in een zo originele staat als mogelijk, tot de kleinste details. Jouw samenraapsel van onderdelen kan in deze zin helemaal geen oldtimer genoemd worden.
Man man
Ik heb ocharmekes 1 illegaam onderdeel aan mijn brommer. Doe ff je ogen open op straat als je wat van brommers afweet en je kan ze niet meer op je 2 handen tellen (de brommerkes met illegale onderdelen)

Ik hou gewoon van dat type brommer in NIET originele staat. dat wil zeggen: geen trappers.
Wat doe ik andere mis dat ik geen trappers heb? Ik heb voetsteuntjes in de plaats toch gezet waar ik mijn voeten op kan zetten.
Ok, ik kan mijn brommer niet ter plaatste starten, dat is toch mijn probleem? Ik ben al enkele keren tegengehouden door de politie voor controle van de papieren en verzekering. Hij heeft niets gezegd dat ik maar 1 reflector per zijde en dat er voetsteuntjes opzaten enz...

En waarom zou ik het rijbewijs van de auto nog maar een paar jaartjes achterwegen laten?!
Wat denk je nu? Dat ik de auto van mij(n moeder) zal ombouwen naar een illegaal voertuig?

Jullie denken echt dat ik zo een snotneuske ben die achter iedere auto kleeft, lekker stoer doet met zijn brommer, inhalen langs het fietspad, zonder helm rijd,...


Man man man

Ik heb een (illegale ) uitlaat besteld, normaal zal ik hier al minder snel mee gaan en anders begrens ik hem op 45km/h...

Vroeger heb ik zelfs altijd met een A klasse rondgereden tegen mooi 25km/h steeds!

Ik heb wel nog 1 klein vraagje:
Het GVA is een duplicaat uit het jaar 1982, door de jaren heen is dat papier meer een vodje geworden. Wat wil je, het is 24 jaar oud.
De nederlandse kant is niet meer volledig leesbaar op sommige plaatsen maar de franse kant is nog volledig leesbaar. Ik neem aan dat dit geen kwaad kan, ofwel?

door JC » 12 mei 2006, 10:13

Nee, je bent iemand die met een niet-reglementair voertuig door de straten wil rijden en dit is NIET toegelaten. Naar wat ik lees is jouw bromfiets geen 'oldtimer' maar een samenraapsel van (in sommige gevallen illegale) onderdelen.
Mijn oordeel blijft nog steeds gelden, zet die brommer aan de kant en rij met de fiets totdat je geen moeite meer hebt om op een reglementaire manier aan het verkeer deel te nemen.
Laat dat rijbewijs voor de auto met die instelling ook nog maar een paar jaartjes voor wat het is.


Misschien nog even dit, mensen die van oldtimers houden brengen hun voertuigen meestal in een zo originele staat als mogelijk, tot de kleinste details. Jouw samenraapsel van onderdelen kan in deze zin helemaal geen oldtimer genoemd worden.

door gast » 12 mei 2006, 06:26

Tja, dat vind ik toch wel wat fout om met een bromfiets klasse A zo hard te rijden.
Het feit dat die gast met 70 km/uur zo dicht op jouw bumper zit geeft toch heel duidelijk aan dat hij absoluut geen verkeersinzicht heeft. Dat in combinatie met die hoge snelheid is zeer gevaarlijk, hopelijk komt die jongen er nog op tijd achter.

door Rafael » 12 mei 2006, 04:28

Jozef schreef: Neen, het vierkante gele plaatje achteraan duidt op een bromfiets klasse A. Maximum toegestane snelheid: 25 km/h.
Nog beter dan

door Rafael » 12 mei 2006, 02:01

Quote: Ik ben dus helemaal niet iemand die als een gek door de straten crosst en zich niets van de verkeersregels aantrekt.
Gelukkig, ik had op de weg naar huis zo iemand achter me. Ik reed 70km/u, en die volgde me zonder probleem met z'n brommertje. Hij kwam ook vlak tegen mijn bumper plakken, waardoor ik hem een paar keer heb laten schrikken door plots m'n remlichten eens laten op te lichten. Van zulke kerels krijg ik nu echt wel stress. Ze zijn al een gevaar voor iedereen omdat ze veel te snel rijden, en dan komen ze nog eens bumperkleven met hun tuig. Even nadien heeft hij me kunnen inhalen, en toen kon ik hem niet eens meer bijhouden, dus ik denk dat ik niet wil weten hoe snel zijn brommertje ging... Trouwens voorzien van een geel plaatje, dus de max snelheid is 45km/u geloof ik.

Edit:
Jozef schreef: Neen, het vierkante gele plaatje achteraan duidt op een bromfiets klasse A. Maximum toegestane snelheid: 25 km/h.
Laatst aangepast door Rafael op Vr Mei 12, 2006 7:13 pm, in totaal 1 keer bewerkt

door gast » 11 mei 2006, 02:57

Ik begrijp jullie wel

Ik wil helemaal niet stoer doen met mijn brommer.

Het is een oldtimer (honda camino)...
Een pure hobby

Als ik hem volledig volgens de wet moet zetten dan is het weer een damesbrommertje.
Ik zou er pedalen moeten opzetten in plaats van voetsteuntjes.
Langs iedere kant nog 1 reflector bijhangen (vind ik niet erg)
Originele of gehomologeerde uitlaat eropzetten.
Claxon (of bel) erop zetten (claxon zal er opkomen)

Ik heb net een originele uitlaat gestoken en mijn topsnelheid is dan 25-30km/h (er zit een A klasse cilinder op, vandaar)

Ik zal kijken om er een B klasse cilinder op te zetten tesamen met een gehomologeerde uitlaat en proberen hem rondt de 45-50km/h te laten lopen.

Het zou nogal zonde zijn om nu nog een verdomd hoge boete te krijgen aangezien ik binnen enkele maanden 18j ben en de brommertjes achterwege laat.

Ik ben dus helemaal niet iemand die als een gek door de straten crosst en zich niets van de verkeersregels aantrekt.

door BBB » 08 mei 2006, 11:16

Quote: Wie zegt er dat ik 100km/h haal?
Ik beschuldig jouw nergens van, ik waarschuw er alleen voor. Ik weet hoe de meeste jongens van die leeftijd zijn en ik weet hoe ik zelf toen was. Los daarvan geven jouw postings een beetje de indruk dat jij graag wat stoer doet met die brommer. Ik kan me daarin vergissen maar ik zie aan JC zijn reactie dat ik niet de enige ben die die indruk heeft.
Ik wijs niet met mijn vinger maar ik zou niet graag hebben dat jij een ongeluk gaat krijgen zogauw jij het A3-rijbewijs hebt. Dat is waarom ik liever onnodig waarschuw dan dat ik het nalaat en het wel nodig bleek te zijn.

door JC » 08 mei 2006, 08:35

Ik zou gewoon niet naar het examen gaan en die brom helemaal vergeten en gewoon de fiets nemen. Elke post van jou geeft duidelijk weer dat je die bromfiets niet in overeenstemming met het reglement wil brengen. Het is cruciaal wanneer je je in het verkeer begeeft met een gemotoriseerd voertuig dat je je aan alle voorschriften houdt. Blijkbaar ben je daar nog niet aan toe !

Re: Praktijk met illegale uitlaat?

door svenn » 07 mei 2006, 11:30

posting gewist door svenn

Laatst aangepast door svenn op Za Jul 08, 2006 12:27 pm, in totaal 1 keer bewerkt

door gast » 07 mei 2006, 10:27

Bertje schreef: Is het dan zo erg om die trappers voor één dag terug te plaatsen? of heb je ze zelfs niet meegekregen van de garagist die ze er voor jou heeft afgehaald?
Ik heb er liggen, maar ik wil niet met een bromFIETS naar het praktijkexamen hoor

Dan zou ik nog 1 reflextor per kant moeten bijhangen, een bel/claxon aansluiten.

Nu moet ik mijn brommer gewoon in gang lopen (klein duwtje maar).

Als ik zo hoor van de gasten van mijn klas. De ene ging met een scooter die rond de 100 liep met alle decibels vandien en daar zeiden ze niets op
enz enz...

door Clio-Tuning » 07 mei 2006, 09:49

...

Laatst aangepast door Clio-Tuning op Do Mei 11, 2006 3:02 pm, in totaal 1 keer bewerkt

Omhoog