De Rijprof schreef:ps: om een band te vervangen heb je speciale apparatuur nodig die enkel bandencenrales of garagehouders in huis hebben.
Een wiel vervangen door een reservewiel zou toch ook tot de basiskennis moeten behoren maar is tot op heden nog steeds niet vereist voor het praktijkexamen.
Sommige gewone mensen hebben dat ook liggen hoor...
Een wiel vervangen door een reservewiel zou absoluut niet tot de basiskennis moeten horen vindik... Dat is techniek die niets meer met autorijden te maken heeft, bel gewoon de takeldienst. En iemand dat dat maar halvelings kan (lees: dat ooit op het examen heeft gedaan, maar hoe zat dat nu weer?) die gaat denken dat hij/zij het wel zelf kan doen, en dat levert gevaarlijker dingen op...
(vind ik trouwens ook nog altijd van de motorolie etc: al wat iemand moet weten is: als dat lampje gaat branden, dan mag ik niemeer rije.)
[peil controleren vindik nog normaal, maar da ge moet weten waar de vuldop zit, is voor niks goe. Daar moet iemand zonder auto-kennis vanaf blijven!!!]
En van iedere kandidaat verwachten dat hij/zij niet alleen kennis heeft over "verkeer" (zowel theoretisch al praktisch) maar dan ook nog eens een cursus automechaniek moet gaan volgen, dat gaat er een beetje over...
[quote="De Rijprof"]ps: om een band te vervangen heb je speciale apparatuur nodig die enkel bandencenrales of garagehouders in huis hebben.
Een wiel vervangen door een reservewiel zou toch ook tot de basiskennis moeten behoren maar is tot op heden nog steeds niet vereist voor het praktijkexamen.[/quote]
Sommige gewone mensen hebben dat ook liggen hoor...
Een wiel vervangen door een reservewiel zou absoluut niet tot de basiskennis moeten horen vindik... Dat is techniek die niets meer met autorijden te maken heeft, bel gewoon de takeldienst. En iemand dat dat maar halvelings kan (lees: dat ooit op het examen heeft gedaan, maar hoe zat dat nu weer?) die gaat denken dat hij/zij het wel zelf kan doen, en dat levert gevaarlijker dingen op...
(vind ik trouwens ook nog altijd van de motorolie etc: al wat iemand moet weten is: als dat lampje gaat branden, dan mag ik niemeer rije.)
[peil controleren vindik nog normaal, maar da ge moet weten waar de vuldop zit, is voor niks goe. Daar moet iemand zonder auto-kennis vanaf blijven!!!]
En van iedere kandidaat verwachten dat hij/zij niet alleen kennis heeft over "verkeer" (zowel theoretisch al praktisch) maar dan ook nog eens een cursus automechaniek moet gaan volgen, dat gaat er een beetje over...