Je krijgt zelfs een voorbehoud als je op de kleine ring je naast het fietspad gaat opstellen i.p.v. er op
???
Als je het verkeersreglement strikt opvolgt, is het volgens de examinatoren te Bree ook niet goed (!?).
Wat doe je best als er een fietser in aantocht komt? Op het fietspad of ernaast?
En als er niet onmiddellijk een fietser komt, kan er nog altijd eentje onverwachts komen (elektrische fietsen gaan soms snel) net voor aan je manoeuvre wilt beginnen. Wat dan???
Waar zit de logica?
Straf dat examinatoren te Bree redeneren dat je auto's op de rijbaan niet mag hinderen, maar fietsers hinderen mag dan wél!!!
En daar dan nog
onterecht een voorbehoud voor geven !!!
Hou het fietspad zolang mogelijk vrij, en als er even niets op komst is, mag je 'dwarsen'.
Er bestaat niet echt een regel dat je niet mag 'stoppen' op een fietspad, maar fietsers hinderen en zelfs in gevaar brengen als ze omheen jouw auto moeten rijden op de rijbaan is wel bepaald in de algemene regels. Nooit een weggebruiker in gevaar brengen.
Als stoppen op een fietspad zomaar zou mogen te Bree, zou dat ook op een trottoir mogen (wat absoluut in het Belgisch verkeersreglement verboden is). Moeten die examinatoren te Bree dringend bijscholen? Hebben ze voldoende kennis van het verkeersreglement? Zijn er te Bree geen elektrisch ondersteunde fietsen? Hanteert elke examinator aldaar zijn eigen regeltjes?
In mijn (Antwerpse) contreien is het wel wat drukker en is op het fietspad stoppen helemaal uit den boze. Het wordt hooguit even getolereerd als blijkt dat de kandidaat goed ver op voorhand heeft gekeken dat er geen fietser in aantocht is en er wordt zeker geen voorbehoud voor gegeven zolang er geen gevaar of hinder was.
Geldt er voor de examinatoren te Bree een andere wegcode??? Rijden Limburgers nooit naar Antwerpen? Moet er een afzonderlijke Limburgse wegcode komen? Of een lokale Bree-code?
Benny, jij komt daar soms en ik denk dat dit toch eens goed uitgeklaard moet worden met de hoofdexaminator. Dit kan echt niet!!!
[quote]Je krijgt zelfs een voorbehoud als je op de kleine ring je naast het fietspad gaat opstellen i.p.v. er op [/quote]
??? :roll: Als je het verkeersreglement strikt opvolgt, is het volgens de examinatoren te Bree ook niet goed (!?). :?
Wat doe je best als er een fietser in aantocht komt? Op het fietspad of ernaast?
En als er niet onmiddellijk een fietser komt, kan er nog altijd eentje onverwachts komen (elektrische fietsen gaan soms snel) net voor aan je manoeuvre wilt beginnen. Wat dan???
Waar zit de logica? :| Straf dat examinatoren te Bree redeneren dat je auto's op de rijbaan niet mag hinderen, maar fietsers hinderen mag dan wél!!!
En daar dan nog [u]onterecht een voorbehoud[/u] voor geven !!!
Hou het fietspad zolang mogelijk vrij, en als er even niets op komst is, mag je 'dwarsen'.
Er bestaat niet echt een regel dat je niet mag 'stoppen' op een fietspad, maar fietsers hinderen en zelfs in gevaar brengen als ze omheen jouw auto moeten rijden op de rijbaan is wel bepaald in de algemene regels. Nooit een weggebruiker in gevaar brengen.
Als stoppen op een fietspad zomaar zou mogen te Bree, zou dat ook op een trottoir mogen (wat absoluut in het Belgisch verkeersreglement verboden is). Moeten die examinatoren te Bree dringend bijscholen? Hebben ze voldoende kennis van het verkeersreglement? Zijn er te Bree geen elektrisch ondersteunde fietsen? Hanteert elke examinator aldaar zijn eigen regeltjes?
In mijn (Antwerpse) contreien is het wel wat drukker en is op het fietspad stoppen helemaal uit den boze. Het wordt hooguit even getolereerd als blijkt dat de kandidaat goed ver op voorhand heeft gekeken dat er geen fietser in aantocht is en er wordt zeker geen voorbehoud voor gegeven zolang er geen gevaar of hinder was.
Geldt er voor de examinatoren te Bree een andere wegcode??? Rijden Limburgers nooit naar Antwerpen? Moet er een afzonderlijke Limburgse wegcode komen? Of een lokale Bree-code? :mrgreen:
Benny, jij komt daar soms en ik denk dat dit toch eens goed uitgeklaard moet worden met de hoofdexaminator. Dit kan echt niet!!! :evil: