door Jozef » 07 feb 2006, 09:40
Hé Linda, leuk nog eens wat van jou te mogen vernemen. Het verheugt me dat het zo goed lukt met je praktische opleiding.
Op het examen staat er inderdaad een tijdsbeperking op het uitvoeren van de maneuvers. Nu wil ik niet zeggen dat je er later 10 minuten moet over doen om te parkeren, maar toch: doe het altijd langzaam. Je kunt dan zo nodig veel gemakkelijker correcties uitvoeren. En het kan ook na 20 jaar rijden nog gebeuren dat je eens verstrooid of vermoeid bent, en een foutje maakt. Als je dan langzaam maneuvreert, zijn de gevolgen veel minder erg.
Eén van de eerste keren dat hij alleen reed, kwam een soldaat die ik opgeleid had, met een vrachtwagen aangereden, en parkeerde hem gezwind achter een andere vrachtwagen. Hij was zó op zijn afstand van de boordsteen aan het letten, dat hij niet gemerkt had dat de vrachtwagen waarachter hij parkeerde, metalen staven aan het laden was die verder kwamen dan de achterkant van die vrachtwagen. Resultaat: vóór- en achterruit van de cabine doorboord op de plaats van de passagier. Als daar iemand gezeten had, was die morsdood geweest. Had de soldaat wat trager geparkeerd, had hij nog kunnen stoppen zodra de balken de voorruit doorboorden.
Hé Linda, leuk nog eens wat van jou te mogen vernemen. Het verheugt me dat het zo goed lukt met je praktische opleiding.
Op het examen staat er inderdaad een tijdsbeperking op het uitvoeren van de maneuvers. Nu wil ik niet zeggen dat je er later 10 minuten moet over doen om te parkeren, maar toch: doe het altijd langzaam. Je kunt dan zo nodig veel gemakkelijker correcties uitvoeren. En het kan ook na 20 jaar rijden nog gebeuren dat je eens verstrooid of vermoeid bent, en een foutje maakt. Als je dan langzaam maneuvreert, zijn de gevolgen veel minder erg.
Eén van de eerste keren dat hij alleen reed, kwam een soldaat die ik opgeleid had, met een vrachtwagen aangereden, en parkeerde hem gezwind achter een andere vrachtwagen. Hij was zó op zijn afstand van de boordsteen aan het letten, dat hij niet gemerkt had dat de vrachtwagen waarachter hij parkeerde, metalen staven aan het laden was die verder kwamen dan de achterkant van die vrachtwagen. Resultaat: vóór- en achterruit van de cabine doorboord op de plaats van de passagier. Als daar iemand gezeten had, was die morsdood geweest. Had de soldaat wat trager geparkeerd, had hij nog kunnen stoppen zodra de balken de voorruit doorboorden.