door Rafael » 22 feb 2006, 07:55
Lennert schreef: Maandag moet ik mijn examen gaan afleggen, toch nog enkele vraagjes:
1. Je moet enkele technische controles uitvoeren (zoals remolie, luchtdruk op banden,...). Is het voldoende om gewoon te laten zien hoe het zou moeten? Of moet je het werkelijk zelf gaan doen. Bijvoorbeeld enkel het reservoir van de remolie tonen (dus niet zelf het peil opmeten) en het wielventiel tonen waar de luchtdrukmeter op geplaatst dient te worden.
2. Voor de slijtage op de banden te meten moet je de diepte van de groeven meten, moet je dat ook zelf doen en als je het moet doen krijg je er dan een speciale meetlat voor?
3. Bij het achteruit inparkeren, mag je dan na de eerste keer vooruit rijden terug een beetje achteruit rijden om je vanvoor en vanachter op één meter te plaatsen? Of mag je slechts één keer vooruit.
Bij voorbaat dank.
1 & 2: Kan je hier lezen,
http://xsbb.nl/phpbb/viewtopic.php?id=r ... mpt=278833
3: Je moet niet exact op 1 meter vanvoor & vanachter staan, bij benadering... Kan je ook op voorhand niet weten, want de afstand is variabel. Je moet gewoon trachten in het midden te staan, op minder dan 0,3 meter, en evenwijdig met de stoeprand. Eén maal terug uitrijden door een foutje, mag, en wordt niet aanzien als een fout bij hen. Dus best, achteruit erin, je staat dan vrij dicht bij het achterste baken, dan stukje naar voor, ét voilà . Ik zou ook geen reden weten om nog eens extra naar achter te rijden?
[quote] Lennert schreef: Maandag moet ik mijn examen gaan afleggen, toch nog enkele vraagjes:
1. Je moet enkele technische controles uitvoeren (zoals remolie, luchtdruk op banden,...). Is het voldoende om gewoon te laten zien hoe het zou moeten? Of moet je het werkelijk zelf gaan doen. Bijvoorbeeld enkel het reservoir van de remolie tonen (dus niet zelf het peil opmeten) en het wielventiel tonen waar de luchtdrukmeter op geplaatst dient te worden.
2. Voor de slijtage op de banden te meten moet je de diepte van de groeven meten, moet je dat ook zelf doen en als je het moet doen krijg je er dan een speciale meetlat voor?
3. Bij het achteruit inparkeren, mag je dan na de eerste keer vooruit rijden terug een beetje achteruit rijden om je vanvoor en vanachter op één meter te plaatsen? Of mag je slechts één keer vooruit.
Bij voorbaat dank. [/quote]
1 & 2: Kan je hier lezen, http://xsbb.nl/phpbb/viewtopic.php?id=rijbewijs&t=278833
3: Je moet niet exact op 1 meter vanvoor & vanachter staan, bij benadering... Kan je ook op voorhand niet weten, want de afstand is variabel. Je moet gewoon trachten in het midden te staan, op minder dan 0,3 meter, en evenwijdig met de stoeprand. Eén maal terug uitrijden door een foutje, mag, en wordt niet aanzien als een fout bij hen. Dus best, achteruit erin, je staat dan vrij dicht bij het achterste baken, dan stukje naar voor, ét voilà . Ik zou ook geen reden weten om nog eens extra naar achter te rijden?