Achterom kijken

Plaats een reactie

Bevestigingscode

Typ enkel de gevraagde letters over. De code is niet hoofdlettergevoelig en bevat enkel letters.

Bevestigingscode
Smilies
:D :) :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen:

BBCode staat AAN
[img] staat AAN
[url] staat AAN
Smilies staan AAN

Voorafgaande berichten
   

Weergave uitklappen Voorafgaande berichten: Achterom kijken

door svenn » 17 feb 2006, 11:26

posting gewist door svenn

door svenn » 17 feb 2006, 10:13

posting gewist door svenn

Laatst aangepast door svenn op Za Jul 08, 2006 11:16 am, in totaal 1 keer bewerkt

door Benny Stinkens » 12 feb 2006, 12:43

Quote: Wij hebben, om schade aan onze wagen te vermijden bij het achteruitrijden, in plaats van parkeersensors, een trekhaak laten plaatsen.
Breng de mensen niet op ideëen Jozef,
er zijn ook mensen die een 4x4 hebben met van voor "een stuk ijzer" waar je een olifant mee kunt dood rijden

Er zijn ook mensen die een 4x4 kopen en dan beseffen dat ze maar een garage hebben van 3 op 4

door Jozef » 12 feb 2006, 02:43

Benny schreef:
Quote: Wij hebben, om schade aan onze wagen te vermijden bij het achteruitrijden, in plaats van parkeersensors, een trekhaak laten plaatsen.
Breng de mensen niet op ideëen Jozef
Was maar een grapje, hoor. Die trekhaak dient om onze bootaanhangwagen te trekken.
Quote: er zijn ook mensen die een 4x4 hebben met van voor "een stuk ijzer" waar je een olifant mee kunt dood rijden
Als ik het goed heb, zijn sinds enige tijd nog enkel originele door de fabriek of een merkdealer geplaatste bullbars toegestaan. Maar er rijden er inderdaad nog rond met ijzerwerk dat voor een ramkraak ontworpen lijkt te zijn. Bij een aanrijding is er dan meestal weinig schade aan de 4x4, maar zijn de inzittenden er erg aan toe, aangezien dat ijzerwerk de schok niet opvangt zoals een kreukelzone. En dat is nu juist de bedoeling van de fabrikanten: de auto moet total loss zijn, maar de bestuurder niet, zodat hij een nieuwe kan kopen.
Quote: Er zijn ook mensen die een 4x4 kopen en dan beseffen dat ze maar een garage hebben van 3 op 4
Ik ken zelfs geen 4x4 die in een garage van 4x4 kan.

door Benny Stinkens » 11 feb 2006, 10:22

Quote: Een merkdealer kan ze tijdelijk uitschakelen op een niet-destructieve manier. Je hoeft dus niet eerst achteruit met de wagen tegen een muur te knallen om ze buiten werking te stellen.
Oef want ik heb ze voor en achter

door os2lover » 11 feb 2006, 10:16

Jozef schreef:
Rafael schreef:
Quote: Tenzij je de luxe hebt een fijne optie te hebben, zoals een Seat Toledo indertijd, de spiegels draaien dan lichtjes naar onder vanaf je naar achteruit schakelt (: Geen idee of deze functie tegenwoordig veel ingebouwd wordt?
Ik weet dat een gewone BMW van de 7-reeks dat ook heeft ...
Ook mijn vorige Mercedes W210 (E-klasse voor de leken) had die functie

door os2lover » 11 feb 2006, 10:13

Jozef schreef:
Een merkdealer kan ze tijdelijk uitschakelen op een niet-destructieve manier. Je hoeft dus niet eerst achteruit met de wagen tegen een muur te knallen om ze buiten werking te stellen.

door Jozef » 11 feb 2006, 01:52

Wij hebben, om schade aan onze wagen te vermijden bij het achteruitrijden, in plaats van parkeersensors, een trekhaak laten plaatsen.

Een tijdje geleden stond er een andere wagen nogal kort achter de onze geparkeerd. Een voetganger wilde oversteken tussen beide wagens door, maar had die trekhaak niet gezien, en knalde er met zijn rechter scheenbeen tegen aan. Zijn reactie na wat pijnkreten was goddelijk: "Wie plaatst er nu een trekhaak op zijn wagen?!"

door Jozef » 10 feb 2006, 05:48

Rafael schreef: Als je je spiegels goed instelt, zie je de paaltjes wel, en bij de andere manouvres de hekken
Inderdaad, en of je ze nu bij de maneuvers gebruikt of niet: er wordt op het examen wel verwacht dat je de spiegels correct kan instellen.
Quote: Tenzij je de luxe hebt een fijne optie te hebben, zoals een Seat Toledo indertijd, de spiegels draaien dan lichtjes naar onder vanaf je naar achteruit schakelt (: Geen idee of deze functie tegenwoordig veel ingebouwd wordt?
Ik weet dat een gewone BMW van de 7-reeks dat ook heeft ...
Quote: parkeersensoren mogen niet, maar wat als je deze niet kan uitschakelen?
Een merkdealer kan ze tijdelijk uitschakelen op een niet-destructieve manier. Je hoeft dus niet eerst achteruit met de wagen tegen een muur te knallen om ze buiten werking te stellen.

door Rafael » 10 feb 2006, 03:41

Nathan schreef: Aaaah
Dan is er helemaal niets moeilijk aan dat examen

Want ik vond het al raar, dat keren enkel met behulp van je spiegels is supermoeilijk want je ziet er niets in!

Bedankt!
Greetz
N
Als je niets in je spiegels ziet, is het tijd om eens een doekje te nemen, en ze te poetsen ( To the point (: Als je je spiegels goed instelt, zie je de paaltjes wel, en bij de andere manouvres de hekken, maar niet de stoeprand.. Tenzij je de luxe hebt een fijne optie te hebben, zoals een Seat Toledo indertijd, de spiegels draaien dan lichtjes naar onder vanaf je naar achteruit schakelt (: Geen idee of deze functie tegenwoordig veel ingebouwd wordt? En is dit toegelaten op een examen? ( Als we dan toch over dergelijke 'hulpjes' bezig zijn, parkeersensoren mogen niet, maar wat als je deze niet kan uitschakelen? Op zoek gaan naar de juiste zekering is niet echt een goede optie, en je wagen slopen om ze uit te schakelen nog minder... (: Iemand die mij kan aanvullen wat er in dergelijke gevallen dient te gebeuren? (

door Nathan » 10 feb 2006, 02:45

Aaaah
Dan is er helemaal niets moeilijk aan dat examen

Want ik vond het al raar, dat keren enkel met behulp van je spiegels is supermoeilijk want je ziet er niets in!

Bedankt!
Greetz
N

door BBB » 10 feb 2006, 01:49

Spijtig dat daar geen fofo van is Jozef

door Jozef » 10 feb 2006, 01:01

Sofie schreef: wat wel niet mag is je portier opendoen om te kijken
Stel je voor, bij het achteruitrijden door de smalle doorgang ... knots, met dat geopend portier toch wel tegen een paaltje zeker!

Bij het leger moest ik soms een smalle, korte aanhangwagen aankoppelen. Als je die aanhangwagen bij het achteruitrijden in één van de buitenspiegels zag verschijnen, stond hij al veel te schuin om hem nog in de goede richting te krijgen. Als ik alleen was, zat er niets anders op dan buiten op de treeplank van het bestuurdersportier te gaan staan om die aanhangwagen te kunnen in het oog houden terwijl ik ermee achteruit reed. Ik heb er zo ooit eens ongeveer 1 km mee achteruitgereden, nadat ik in een smalle doodlopende veldweg verzeild geraakt was, waar ik niet kon keren. Want om hem alleen te duwen, was die aanhangwagen wel wat te zwaar (electrogroep).

door Sofie » 09 feb 2006, 11:51

Dat mag inderdaad, is geen enkel probleem, wat wel niet mag is je portier opendoen om te kijken

door Rafael » 09 feb 2006, 08:20

Natuurlijk mag je achterom kijken

Omhoog