Een domme beslissing in Vlaanderen is dat men heel veel borden met de maximumsnelheid heeft weggenomen. Nu moet je héél goed opletten of je binnen- of buiten de bebouwde kom bent. Mis je slechts '1' bord dan weet je het niet meer. Men maakt het de mensen niet gemakkelijk. Vereenvoudiging van borden noemt men dat...
of...men wil de flitspalen goed laten renderen.
Enkele tips voor mocht je dat éne bord gemist hebben.
Rij je in een omgeving met veel bebouwing ben je waarschijnlijk binnen de bebouwde kom.
Schat de snelheid in van jouw tegenliggers.
Word je te vaak ingehaald, zou het kunnen dat je te traag aan het rijden bent.
Een weg met veel verhoogde inrichtingen is meestal bebouwde kom (maar niet altijd).
Wegen met voorrang aan rechts zijn meestal binnen de bebouwde kom (maar niet altijd).
Deze tips zijn niet gegarandeerd juist, maar ze kunnen helpen.
En in het algemeen, pas voortdurend je snelheid aan aan de omstandigheden zoals bochten, kwetsbare weggebruikers, hindernissen en weersomstandigheden. 't Is niet omdat je 70 mag dat je overal veilig 70 kunt rijden.
Een domme beslissing in Vlaanderen is dat men heel veel borden met de maximumsnelheid heeft weggenomen. Nu moet je héél goed opletten of je binnen- of buiten de bebouwde kom bent. Mis je slechts '1' bord dan weet je het niet meer. Men maakt het de mensen niet gemakkelijk. Vereenvoudiging van borden noemt men dat... :roll: of...men wil de flitspalen goed laten renderen. :mrgreen:
Enkele tips voor mocht je dat éne bord gemist hebben.
Rij je in een omgeving met veel bebouwing ben je waarschijnlijk binnen de bebouwde kom.
Schat de snelheid in van jouw tegenliggers.
Word je te vaak ingehaald, zou het kunnen dat je te traag aan het rijden bent.
Een weg met veel verhoogde inrichtingen is meestal bebouwde kom (maar niet altijd).
Wegen met voorrang aan rechts zijn meestal binnen de bebouwde kom (maar niet altijd).
Deze tips zijn niet gegarandeerd juist, maar ze kunnen helpen.
En in het algemeen, pas voortdurend je snelheid aan aan de omstandigheden zoals bochten, kwetsbare weggebruikers, hindernissen en weersomstandigheden. 't Is niet omdat je 70 mag dat je overal veilig 70 kunt rijden.